Ticaret Bakanlığı Türkiye’nin ihracat performansı hakkında bilgiler paylaştı. Bakanlık 2022 yılında toplam 229 ülkeye 1232 farklı ürünün ihraç edildiğini duyurdu. İlk 5 ayda ise 2023’te 226 ülkeye 1222 farklı ürünün ihracatının gerçekleştiği belirtildi. Ayrıca imalat sanayi ihracatında orta yüksek ve yüksek teknolojili ürünlerin payının 2022’de yüzde 36.9’dan 2023’ün ilk 5 ayında ise yüzde 40.8’e yükseldiği açıklandı.
İhracat Çeşitliliği ve Ülke Sayısındaki Artış
Ticaret Bakanlığı’nın yazılı açıklamasına göre Türkiye’nin ekonomik anlamda bölgesine yön veren bir ülke olmasını sağlamak amacıyla sürdürülebilir bir ihracat modeliyle çalışmaların devam ettiği ifade edildi. Türkiye’nin ihracat potansiyelini artırmak ve pazar çeşitliliğini genişletmek adına dünyanın her noktasına ürün ihraç etmenin öneminin altı çizildi. Ayrıca Uzak Ülkeler Stratejisi ile Türkiye’nin ihracat menzilinin dünya ortalamasının üzerine çıkarılması hedeflendiği belirtildi.
Yüksek Teknolojili Ürünlerin Payı Yükseliyor
Açıklamada Türkiye’nin ihracatında ürün çeşitliliğinin her geçen gün artırıldığı ve katma değeri yüksek yüksek teknolojili ürünlerin toplam ihracat içindeki payının artırılması için titizlikle çalışıldığı vurgulandı. Geçtiğimiz yıl insansız hava taşıtları katmanlı üretim için makineler gibi katma değeri yüksek ürünlerin de yer aldığı 1232 farklı ürünün ihracatının gerçekleştirildiği ifade edildi. 2023’ün ilk 5 ayında ise 1222 farklı ürünün ihraç edildiği kaydedildi.
Türkiye’nin Hedefi Küresel İhracatın Güçlü Ülkeleri Arasında Yer Almak
Açıklamada Türkiye’nin ihracatçıları tarafından dünyanın her köşesine ulaşıldığına dikkat çekilerek 2022 yılında 229 ülkeye 2023’ün ilk 5 ayında ise 226 ülkeye ihracat yapıldığı belirtildi. Bu bağlamda Türkiye’de ocak-mayıs döneminde hiçbir ilin ihracat yapmadığına vurgu yapıldı. Ticaret Bakanlığı Türkiye’nin ihracatında elde edilen başarıların sürdürüleceğini belirtti.
Bakanlık Türkiye’nin “Türkiye Yüzyılı” vizyonuyla küresel ihracatın güçlü ülkeleri arasında yer almasını hedeflediğini vurguladı. Gelecek dönemde yeni projeler ve stratejilerle Türkiye’nin ihracat üssü olma konumunu güçlendireceklerini açıkladı. Ticaret Bakanlığı ihracatçıların dünyanın en zor köşelerine dahi ulaştığını ve ürün çeşitliliğinin her geçen gün arttığını vurgulayarak Türkiye’nin ihracat potansiyelini daha da yükseltmeyi amaçladıklarını ifade etti.