Antalya’da Yabancı Dilde Yapılan 112 Çağrıları Cevapsız Kalmıyor!

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye’nin yabancı turistlerin uğrak yeri ve önemli turizm merkezi olan Antalya’da 112 Çağrı Merkezi aralıksız hizmet vererek yabancı dilde ihbarlara hızlı yanıt vererek ilk müdahaleyi gerçekleştiriyor.

Antalya Muratpaşa İlçesi 7 gün 24 saat aralıksız hizmet veren 112 Çağrı Merkezi, Türk vatandaşları ve kente ziyarete gelen milyonlarca turist için yabancı dilde ihbarlara yanıt vererek değerlendiriyor.

Yabancılardan gelen ihbarları İngilizce, Almanca, Rusça dil bilen 8 personel, olayla ilgili adres ve bilgileri ortalama 25 saniyede alıp, içeriğini ilgili kurumların operatör servislerine aktarıyor.

AA muhabirine Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mehmet Koçak yaptığı açıklamaya göre, 112’den gelen çağrılar, ekipler tarafından hemen alındığı ve gerekli gereksiz tüm çağrılara ayrım gözetilmeksizin ilgili kurumun çağrı alıcılarına gönderildiği ifade ediyor.

Son Zamanlarda Yabancı İhbarları Yüzde 25 Oranında Artış Gösterdi

Yabancılardan elde edilen ihbarların en hızlı biçimde aktarıldığını ifade eden Koçak, Merkezde emniyet, AFAD, sağlık, jandarma, sahil güvenlik, orman ve itfaiyeye bağlı ekiplerin kaynaklarıyla şunları söyledi:

‘’ Antalya ülkemizin önemli turizm merkezi olması nedeniyle yabancı dil bilen 8 operatör Almanca, İngilizce ve Rusça dillerinden gelen ihbarları karşılamaktadır. Yabancı dillerden gelen ihbarlarda geçen yıllara göre yüzde 25’lik artış söz konusu, 2022 yılında yabancılardan yaklaşık 12 bin çağrı geldi. Bunların yüzde 86’sı gerekli, yüzde 14’ü ise gereksiz çağrılar olarak kaydedildi. Yabancı ülkeden gelen vatandaşlara en iyi hizmeti verebilmek için çağrılar hemen çağrı alıcı arkadaşlarımız tarafından karşılanarak konuyla ilgilenilmektedir.’’

Koçak, sözlerine devam ederek yabancı ihbarların yüzde 55’ini İngilizce, yüzde 4’ünü Almanca, yüzde 36’sını ve diğer dillerden oluştuğunu dile getirdi.

Yabancılar Çoğunlukla Resepsiyon Yerine Yanlışlıkla 112’yi Arıyor!

11 yıldır ihbar telefonlarında bakan ve yabancılardan gelen bilgiler için Acil Çağrı Merkezi personeli Hatice Babadağ, gelen çağrılara hızlıca yanıt verdiklerini söyledi.

Hatice Babadağ, İngilizce ve Rusça olmak üzere çeşitli dillerden gelen ihbarlara yanıt veren Acil Çağrı Merkezi personeli, şunları belirtti:

Yabancıların çoğu kaldıkları otelin resepsiyonuna bağlanmak isterken yanlışlıkla 112’yi arıyorlar, ‘Resepsiyonla görüşebilir miyim, deniz manzaralı oda istiyordum’ gibi isteklerde bulunuyorlar. Aradıkları yerin acil çağrı merkezi olduğunu söyleyince özür dileyip kapatıyorlar.

‘’Göç İdaresine Başvurdum, Sonucum Ne Oldu’’

Almanca ve İngilizce çağrıları alan Acil Çağrı Merkezi personeli Zerrin Barın ise yabancı turistlerin 112’yi daha çok şikayet amaçlı kullandıklarını belirtti.

Merkezi arayan yabancıların çoğu taksi ve otel hakkında şikayette bulunduğunu ifade ederek, İnanç, şunları söyledi:

‘’ Antalya’ya tatile gelenlerden ‘Oteli beğenmedim, paramı geri almak istiyorum, taksici benden çok para istiyor’ gibi şikayetler çok fazla geliyor. Bununla ilgilenmediğimizi söyleyince bazıları anlayışla karşılıyor, bazıları da sinirlenip ısrarla polis istediği söylüyor. Şu aralar ise çok fazla göçmenlik bürosuyla ilgili telefonlar alıyoruz, ‘Ben göç idaresine başvuru yapmıştım, sonucu ne oldu?’ diye çok fazla arayan var. Bu şekilde gelen aramaları da gerekli yerlere yönlendiriyoruz.’’

Kaynak: AA

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Antalya’da Yabancı Dilde Yapılan 112 Çağrıları Cevapsız Kalmıyor!

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

Merkez Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin