Dikkat! Uzmanlar Uyarıyor! B12 Eksikliği Büyük Risk

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Son yıllarda vegan beslenmeye yönelen kişilerde B12 vitamini eksikliği artış göstermektedir. Hematoloji Uzmanı Doç. Dr. Mehmet Gündüz B12 emilimini olumsuz etkileyen ilaçlar ve beslenme alışkanlıklarının bu eksikliği tetiklediğini belirtmektedir. B12 vitamini genellikle hayvansal gıdalarda bulunurken vegan kişi sayısının artmasıyla birlikte B12 eksikliği daha yaygın hale gelmiştir. Bu eksikliğin başlıca belirtileri arasında kansızlık unutkanlık depresyon ruh hali bozukluğu ellerde ve ayaklarda uyuşma yürüme sorunları ve kemik erimesi yer almaktadır.

Vegan Beslenme ve Olumsuz Etkileri

Doç. Dr. Gündüz yaz aylarında sağlığın ihmal edilmemesi gerektiğini vurgulayarak taze sebze ve meyveleri bol miktarda tüketmenin önemine dikkat çekmektedir. Öğünlerde sindirimi kolay hafif yiyeceklerin tercih edilmesi kahvaltıda domates salatalık ve yeşil biber; öğle vakitlerinde kabak fırında karnıyarık zeytinyağlı taze fasulye gibi az yağlı yemeklerin tercih edilmesi önerilmektedir. Akşam yemeklerinde et veya tavuk içeren fırın yemeklerinin yanı sıra makarna cacık veya yoğurt ve salatanın da tüketilmesi önerilmektedir.

D Vitamini Eksikliği Türkiye’de Yoğun Bir Şekilde Görülen Bir Sorun

Sıvı ihtiyacını karşılamak için ise kafeinli şekerli ve gazlı içeceklerden uzak durulması gerektiği belirtilmektedir. Ara öğünlerde ise kavun ve karpuz gibi su içeriği yüksek meyvelerin tüketilmesi su ihtiyacını karşılayacaktır. D vitamini eksikliğinin Türkiye’de sıkça görüldüğüne dikkat çeken Doç. Dr. Gündüz D vitamini alımının besinler yoluyla veya güneş ışınlarının etkisiyle gerçekleştiğini ifade etmektedir. Eksikliğin başlıca nedenlerinin yetersiz alım bağırsaktan emilim sorunları yetersiz güneş ışığına maruz kalma güneş kremleriyle korunma ve koyu renkli cilt olduğunu belirtmektedir.

B12 Eksikliği
B12 Eksikliği

Beslenme Sıvı Tüketimi ve Egzersiz Önemlidir

D vitamini vücutta depolanabilen önemli bir vitamin olup kalsiyum ve fosfor emilimini düzenleyerek kemik sağlığını destekler. Ayrıca bağışıklık sistemi kas ve kardiyovasküler sistem için de önemli bir rol oynar. D vitamini eksikliğinin zayıf ve yumuşak kemiklere düşme riskine ve tiroid fonksiyonları ile kan pıhtılaşması sorunlarına yol açabileceğini belirtmektedir. Doç. Dr. Gündüz güçlü bir bağışıklık için B12 ve D vitamini alımının önemli olduğunu vurgulamakta ve dengeli beslenme düzenli uyku sıvı tüketimi stres yönetimi sigarayı bırakma ve egzersiz gibi önlemlerin alınmasını önermektedir. Yaz aylarında sağlığın ihmal edilmemesi gerektiği üzerinde durmaktadır.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Dikkat! Uzmanlar Uyarıyor! B12 Eksikliği Büyük Risk

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

Merkez Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin