Ergene Nehri’nin suyu 3. Derecede kirli çıktı. Trakya bölgesinde sürekli olarak kirlilik sorunuyla gündeme gelen Ergene Nehri’nde yapılan çevresel endüstriyel analiz incelemesi sonucunda nehrin suyunun 3. Derecede kirli olduğu tespit edildi. Namık Kemal Üniversitesi Çorlu Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Lokman Hakan Tecer tarımsal faaliyetler ve gübreleme nedeniyle bölgede azot fosfor ve gres yağı gibi maddelerin konsantrasyonunun arttığını belirtti. Ayrıca evsel atıkların ve kanalizasyon sularının da suya karıştığını ifade etti.
Su Örnekleri İzin Verilen Sınırların Üzerinde Kirli Çıktı
Ergene Nehri Yıldız Dağları’ndan doğarak 283 kilometrelik bir yol katettikten sonra Meriç Nehri ile birleşerek Ege Denizi’ne dökülmektedir. Ancak yıllardır kimyasal ve evsel atıklar sebebiyle kirli bir şekilde akmaktadır. Uzunköprü Belediyesi Ergene Nehri’nin 5 farklı noktasından su örnekleri alarak analiz yaptırdı. Hazırlanan raporda nehir suyunun izin verilen çevresel kriterlerin üzerinde kirli olduğu belirtildi.
İzin Verilen Sınırların Üzerinde Toplam Azot Kimyasal Oksijen ve Demir Miktarları Tespit Edildi
Rapora göre suyun içindeki toplam azot miktarı 1,5 miligram/litreden daha fazla olması ve kimyasal oksijen ihtiyacının 50’nin üzerinde olması gibi parametreler suyun kirli olduğunu göstermektedir. Ayrıca demir miktarı da 110 litre seviyesine ulaşmıştır. Bu değerler izin verilen çevresel kriterlerin üzerindedir. Prof. Dr. Tecer ayrıca evsel atıkların ve kanalizasyon sularının akarsulara karıştığını da vurgulayarak Ergene Nehri’ndeki kirliliğin kaynaklarından biri olduğunu belirtti.
Uzunköprü Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Yetkililere Seslendi
Uzunköprü Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hacer Doğrugüven ise Ergene Nehri’nin aşırı kirlendiğini ve kötü koku yayarak çevreye zarar verdiğini söyledi. Trakya bölgesini ve Uzunköprü’yü mahvettiğini ifade etti. Nehrin çıkış noktasının temiz olduğunu ancak Çerkezköy ve Çorlu bölgelerinden sonra kirlilik sorunuyla karşılaşıldığını belirtti.
Doğrugüven yıllardır nehrin temizlenmesi için çaba gösterildiğini ancak hiçbir önlem alınmadığını ve yetkililerin hastalıklara sebep olduğunu ifade etti. Siyasilerin sürekli olarak temizleme vaatlerinde bulunduğunu ancak hiçbir eylem gerçekleştirmediğini dile getirdi. Bu sürecin uzun yıllardır devam ettiğini ve Ergene Nehri’nin hala temizlenmediğini belirtti. Durumun vahim olduğunu vurgulayarak yetkililerin sorumluluk alması ve çözüme yönelik adımlar atması gerektiğini söyledi.
DHA



