Dijital reklamların önemi giderek artarken bu alanda faaliyet göstermeyen markaların rekabette öne geçme şansı azalıyor. Meta Partneri Ozan Durak Meta’nın sahibi olduğu Instagram ve Facebook gibi kilit platformların dijital reklam gelirlerinin büyük bir payını aldığını belirtiyor. Tüketicilerin günümüzde ürün ve hizmetler için ilk olarak internete baktığını ve dijital reklam vermeyen markaların rekabet avantajının azaldığını vurguluyor.
Dijital Reklamların Pazarlama Bütçelerindeki Artış
Deloitte’nin Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2022 raporu da dijital reklamların markaların pazarlama bütçelerinde önemli bir yer tuttuğunu doğruluyor. Facebook Instagram YouTube Google TikTok Twitter gibi platformlarda verilen dijital reklamların her yıl daha büyük bir kalem olduğu ortaya çıkıyor. 2024 yılına kadar Meta’nın reklam gelirlerinin 135 milyar doları aşacağı öngörülmektedir. Özellikle Meta’nın Instagram gibi güçlü bir platforma sahip olmasının dijital markalar için vazgeçilmez hale gelmesini sağladığı belirtiliyor.
Meta’nın Önemi ve Platformların Reklam Gelirleri
Ozan Durak Meta’nın ürünlerinin dünya çapında her gün en az 3 milyar kişi tarafından kullanıldığını ifade ediyor. Bu da Meta’yı ve geliştirdiği sosyal medya ve haberleşme platformlarını dijital markalar için vazgeçilmez kılıyor. Bu nedenle dijital reklamcılığının herkes için yükselen bir ihtiyaç olduğunu belirterek Reklam Maratonu adında bir eğitim konsepti oluşturduklarını ve Meta reklamlarından hedeflenen performansa ulaşmayı kolaylaştırdıklarını belirtiyor.
Ajans Memnuniyetsizliği ve Niş Sektörlere Odaklanma
Araştırmalar markaların ajanslarıyla ilişkisinde memnuniyetsizlik yaşandığını ve birçok markanın ajanslarını değiştirmeyi düşündüğünü ortaya koyuyor. Durak ajansların bugünün kişiselleştirilmiş hizmet beklentilerini karşılayamadığına dikkat çekiyor. Bu durumda özellikle niş sektörlerde uzmanlığı olan profesyonellerden danışmanlık almanın önemine vurgu yapıyor.
Meta Partneri olarak mobilya sağlık turizmi ve diş klinikleri gibi niş sektörlere odaklanarak kişisel markası altında çalıştıklarını ifade ediyor. Ozan Durak yalnızca verilerle kanıtlanmış iş alanlarında dijital pazarlama ve Meta reklamcılığı hizmeti sunduklarını belirtiyor. Geçtiğimiz yılı 10 müşteriyle tamamladıklarını ve bu yılın ortasında 20müşteriye ulaştıklarını ve reklam bütçelerini 25 milyon TL yönettiklerini söylüyor. Ayrıca cirolarını geçen yıla göre yüzde 200 artırdıklarını ve İstanbul’da faaliyet gösteren bir butik ekip olduklarını belirtiyor.