Lösemiye Resim Yaparak Meydan Okudu

Lösemiye Resim Yaparak Meydan Okudu
Lösemiye Resim Yaparak Meydan Okudu
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ankara’da yaşayan 11 yaşındaki lösemi hastası Buğlem Yılmaz, kemoterapi tedavisi görmeye başladığı 5 yıl önce aynı zamanda resim tutkusuyla tanıştı. Resim yaparak hayata bağlanan Buğlem, 50’ye yakın esere imza attı. Hatta 27 Mayıs’ta ilk sergisini açacak.

Lösemiye Resim Yaparak Meydan Okudu
Lösemiye Resim Yaparak Meydan Okudu

Hastane Odasında Başlayan Resim Tutkusu

Ankara’nın Keçiören ilçesinde yaşayan 5 kişilik ailenin en küçük çocuğu olan Buğlem Yılmaz’a daha 2.5 yaşında lösemi hastalığına yakalandı. 2 yıl süren kemoterapi tedavisi sonucunda sağlık durumu iyiye gidince bir süre tedaviye ara verilmiş. 2018 yılında hastalığın tekrar nüksetmesi sonucunda 6 yaşında yeniden hastaneye yatan Buğlem, 6 ay boyunca kemoterapi ve kök hücre tedavisi gördü.

Hastanede yattığı süreçte resim yapmaya başlayan Buğlem, hem tedavi sırasında hem de sonraki süreçte resim yapmaya devam etti. Hastaneden çıktıktan sonra bazı ressamlardan eğitim alan Buğlem, şimdiye kadar 50’ye yakın karakalem ve yağlı boya çalışması ortaya koymuş durumda.

Geçtiğimiz 2 yılda çok sayıda karma sergiye katılan Buğlem, 27 Mayıs tarihinde Ulucanlar Cezaevi Müzesi’nde bulunan Sanat Sokağı Sergi Salonu’nda ‘Hayallerim Gerçek Oldu’ adındaki ilk kişisel sergisini açacak.

Çocukluğum Hastanede Geçti

Daha küçücükken lösemi hastalığıyla tanışan Buğlem, kendisinin ve ailesinin çok zor günler geçirdiğini ve iyileştiğini düşündüğünde 2018’de tekrardan yakalandığını belirtti.

Çocukluğunun hastanede geçtiğini ve hastane ortamının artık evi gibi olduğunu belirten Buğlem, ”Çocukluğumdan beri hiç okula gitmedim, özel eğitim aldım. Sıra ne demek, tahta ne demek, öğretmen ne demek bilmiyordum. Bu kötü günleri atlatabilmek için hastane arkadaşlarımla kendimizi motive ediyorduk. Sonra hastanede karalamalar yaparak resme başladım.” dedi.

Kendini kötü hissettikçe resim çizen Buğlem, kendi sergisini açacağı için epeyce heyecanlı olduğunu belirtti. Daha önce 4 farklı karma sergiye katılan ve kendi sergisini açmayı hayal eden Buğlem, ”Çok mutluyum, herkesi bekliyorum.” dedi.

Buğlem’in Hastalığı Tamamen Kontrol Altında

Kendisiyle zorlu bir 5 buçuk yıl geçiren doktoru Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Hematoloji Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Ertem, ”Şu anda Buğlem’in hastalığı tamamen kontrol altında diyebiliriz. Nakil olalı 4 yılı geçti, hastalığı tamamen tedavi edildi. Tabii ki kemik iliği naklinin bazı sorunları ile mücadele ediyor ama bunlar onu çok çok etkileyen sorunlar değil” dedi.

Prof. Dr. Ertem, Buğlem’in resim çizmeye hastanede başladığını ve bu durumun bütün çocuklara örnek olacak çok olumlu bir şey olduğunu belirterek; ”Özelikle son 1-2 yılda Buğlem’de gördüğüm şey, eskiden her karşılaştığımızda hep hastalıkla ilgili konuşurken şimdi karşılaştığımızda, ‘Hocam şu resmi yaptım’, ‘Hocam resim sergim var’ diyor. Resim yapmak onun hayata sıkı sıkıya bağlanmasını ve daha mutlu olmasını sağladı.” dedi.

Kaynak : DHA

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Lösemiye Resim Yaparak Meydan Okudu

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

Merkez Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin