İstanbul-Maltepe D-100 Karayolu’nda yaptığı kaza ile 4 işçinin ölümün sebep olan Atilla Mert Çukacı “Taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma” suçundan tutuklandı. İşte detaylar.

Aşırı Hızlı Olduğunu Kabul Etmedi
Kaza günü sadece bir bira içtiğini belirten Atilla Mert Çukacı, savcılıkta verdiği ifadesinde yolculuk anında aracının kontrolünü kaybettiğini ve bunun sonucunda bariyerlere çarptığını söyleyerek; ”Ben araçtan kendi imkânımla indim. Yanımda bulunan kız arkadaşımı da ben çıkarttım.” dedi.
Alkollü olma konusunda sarhoş olsaydı şayet; araçtan kendi çabasıyla çıkamayacağını belirten Çukacı, asla sarhoş olmadığını ve aracı aşırı hızlı bir şekilde araç sürdüğünü kabul etmediğini söyledi.
4 işçinin ölümüne sebep olan kaza, gece 00:30 sıralarında Maltepe D-100 Karayolu’nda Bostancı yönündeki Ankara istikametinde meydana geldi. Aracın sürücüsü Atilla Mert Çukacı’nın 34 NB 1182 plakalı arabası ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı olan yol bakım ve onarım ekibinin arasına daldı.
Sürücü Atilla Mert Çukacı’nın yolu kapatmak adına koyulmuş olan dubaları ve bariyerleri aşıp, bakım ve onarım çalışması yapan işçilere çarpması sonucunda meydana gelen kazaya çok sayıda sağlık, itfaiye ve polis ekibi sev edildi. Sağlık ekipleri tarafından yapılan incelemeler sonucunda acı kazada 4 işçi yaşamını yitirdi. Hayatını kaybeden işçilerin isimleri ise; Sinan Demirok (41) Mehmet Alptekin (43), kardeşi Hamdi Alptekin (38) ve Barış Ten (25)’dir. Sürücü Çukacı ve yanında bulunan Duygu E. isimli şahıs ise hafif şekilde yaralandılar.
Göz altına alının Çukacı’nın 0.55 promil alkollü olduğu öğrenildi. Emniyetteki işlemlerin ardından Kartal’daiki Anadolu Adalet Sarayı’na getirilen Çukacı, ifadesi alındıktan sonra hakimliğe sevk edildi ve “Taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma” suçundan tutuklanarak cezaevine gönderildi.
Bir Anda Aracın Kontrolünü Kaybettim
Atilla Mert Çukacı’nın savcılıkta verdiği ifadeye göre kazayı yapmasına yönelik detaylar ise şu şekilde;
“Yanımda kız arkadaşım Duygu E. ile Maltepe Zümrütevler’e gidiyorduk. ” diyerek sonraki süreçte D-100 karayolunda Altıntepe’ye doğru giderken yolda şerit sayısının 6’dan bir anda 3 şerite kadar hatta 2,5 şerite kadar tabir edebileceği bir daralma olduğunun da söyleyerek şu ifadede bulundu;
”O esnada ben orta şeritte seyrediyordum. Hızım tahmini 90 civarıydı. Orta şeritte önümde bulunan araçlar aniden fren yapınca ben arkamdaki aracın takip mesafesini koruyamayacağını düşünerek sol seride geçtim. Sol şeride geçtikten bir müddet sonra anlattığım ani fren olayı sol şeritte meydana geldi. Bunun üzerine ben tekrardan orta şeride geçtim ancak, bu makas atmak değil sollama gibi bir şeydi. Orta seride geçtikten sonra bir anda aracın kontrolünü kaybettim. Araç arkadan kaymaya başladı ve bariyerlere doğru hızlıca kaydı. Ben araçtan kendi imkânımla indim. Yanımda bulunan kız arkadaşımı da ben çıkarttım.” dedi.
Kasti olarak yapmadığını ve olayda ağır kusurlu olmadığını ifade eden Çukacı’nın, ”Ben gerekli şekilde hareket ettim ancak yine de kaza meydana geldi. Bir bira kadar alkollüydüm.” dediği kaydedildi.
Kaynak : DHA