Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, deprem bölgesinde olup naklini Türkiye’nin farklı şehirlerine aldıran 82.585 depremzede öğrencinin okullarına geri döndüğünü açıkladı.
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Twitter hesabından yapmış olduğu açıklamaya göre, “Ülkemizin yaşamış olduğu bu büyük deprem felaketinden sonra okullarımızda en kısa sürede eğitim öğretime başlayarak deprem bölgesinde durmuş olan hayatı yeniden canlandırdık. Afet bölgesinde bulunan öğrencilerimizin farklı illere naklini gerçekleştirdik. Afet bölgesinden olan öğrencilerimizin 8.585’i geri döndü” açıklamalarında bulundu.
Yüksek Öğretim Kurulu Depremzede Öğrenciler İçin Ek Kontenjan Açmıştı
Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) depremzede öğrenciler için ek kontenjan açmıştı. Yüksek Öğretim Kurulu, deprem sebebiyle etkilenen öğrenciler kendi şehirlerinde bulunan üniversitelere yerleştiği zaman genel kontenjanda herhangi bir azaltmaya gidilmedi. Yüzde 25 ek depremzede kontenjanı ayrılması kararlaştırılmıştı. Bununla beraber depremzede öğrenciler için vakıf üniversitelerinde her program için bir kontenjan verileceğini belirtmişti.
Yüksek Öğretim Kurulu, 2023 yılı Yüksek Öğretim Sınavında (YKS) deprem nedeniyle olağanüstü hâlde olan şehirler için kendi şehirlerinde devlet üniversitelerinde merkezî yerleştirme ile öğrenci alımı yapan programların genel kontenjan haricinde ekstradan yüzde 25 kontenjan ayrılmasına karar vermişti.
Deprem Bölgelerinde Yer Alan Üniversiteler
Türkiye’nin en önemli üniversitelerinden bazıları deprem bölgelerinde yer alıyor. Bu üniversiteler Türkiye’nin en önemli üniversitelerinden. Deprem bölgesinde bulunan üniversiteler şu şekilde:
- Adana’da Alparslan Türkeş Üniversitesi
- Adıyaman Üniversitesi
- Gaziantep Üniversitesi
- Şanlıurfa Harran Üniversitesi
- Hatay İskenderun Teknik Üniversitesi
- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
- Malatya Turgut Özal Üniversitesi
- Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi deprem bölgelerinde yer alan önemli üniversitelerinden.
Bir Hafta Önce De 77 Bin 647 Depremzede Öğrenci Okuluna Geri Dönmüştü
Bundan yaklaşık bir hafta önce Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, afet bölgesinden Türkiye’nin başka şehirlerine nakil olan 77 Bin 647 depremzede öğrencinin kendi şehrinde bulunan okuluna geri dönüş yaptığını bildirmişti.
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, sosyal medya hesabından yapmış olduğu paylaşımda, “Depremde ağır hasar illerimizde eğitim yuvalarını evlatlarımız ile buluşturduk. Hayatın daha hızlı bir şekilde normale dönmesi için büyük bir adım attık. Afet bölgesinde bulunan ve buradan birbirinden farklı illere naklini aldıran öğrencilerimizin büyük bir çoğunluğu şehirlerine dönmeye başladı. Şu ana kadar şehrine dönüş yapan öğrencilerimizin sayısı 77 bin 647’yi buldu” açıklamalarında bulunmuştu.
Deprem Bölgesinde Hayat Her Geçen Gün Normale Dönmeye Başlıyor!
Deprem bölgesinde yaşanan bu zorlu süreçte en çok yardım da çocuklar için yapıldı. Depremden mental olarak fazlasıyla etkilenen çocuklar için bu travma yaratacak anıları unutturmak için sürekli olarak eğlenceli aktiviteler düzenleniyor. Hayatın yavaş yavaş normale döndüğü şehirlerde, farklı illere nakil yaptıran öğrenciler de döndü.
Dönüş Yapan Öğrencilerin Şehirlere Göre Dağılımı
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, dönüş yapan öğrencilerin şehirlere göre dağılımını açıkladı. O dağılım ise şu şekilde:
- Malatya’da 12 bin 051 öğrenci
- Kahramanmaraş’ta 26.361 öğrenci
- Diyarbakır’da 1467 öğrenci
- Şanlıurfa’da 1521 öğrenci
- Adana’da 2.711 öğrenci
- Osmaniye’de 2.411 öğrenci
- Adıyaman’da 10.652 öğrenci
- Hatay’da 15.431 öğrenci
- Kilis’te 267 öğrenci
- Gaziantep’te 9.533 öğrenci şehirlerine geri dönmeye başlıyor.
Bu deprem bölgelerinde öğrencilerin de yavaş yavaş gelmesi ile birlikte hayat her geçen zaman biraz daha fazla normale dönmeye başlıyor. Deprem bölgesinde eğitim her geçen gün biraz daha hız kazanmaya başlıyor. Öğrenciler depremin yaralarını sarıp eğitimine odaklanıyor.



