İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen ‘Temel Fikirlerden Temel Bilimlere Projesi’ kapsamındaki İstanbul Bilim Olimpiyatları’nın ikinci aşama sınavı, Demirören Medya ve Teknoloji Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde verildi. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yönetilen bu proje, 26-28 Aralık 2022 tarihleri arasında İstanbul Bilim Olimpiyatları’nın birinci aşama yarışmasının gerçekleştirildiği yer daha önce başlamıştı. İstanbul Bilim Olimpiyatları, resmi ve özel oturumları gören ortaokul 7-8. sınıf ve lise hazırlık, 9., 10., 11. ve 12. sınıf öğrencilerine yönelik bir etkinliktir. 2022 İstanbul Bilim Olimpiyatları Finali ise 21 Mayıs tarihinde gerçekleşti. Sınav sonunda 15 öğrenci, 3 altın, 5 gümüş ve 7 bronz madalya almaya hak kazandı.
Bu yıl hazırlık sınıfıyla eğitim öğretimimize başladığımız ve aynı zamanda bilim olimpiyatlarına da öğrenci yetiştirmeye başladık. Yaşadığımız bu organizasyon, organizasyonumuz hedeflerimizin temel taşlarından birini oluşturan ve bizim için büyük bir ayrılık sahibi. Bu nedenle çok mutluyuz” şeklinde konuştu.
Bilim Olimpiyatları, genellikle alanda bilim yetenekli olan öğrencilerin normal müfredatla karşılanmayan isteklerini gidermek için kullanılan bir yöntemdir. Bu çalıştırma genellikle TÜBİTAK tarafından düzenlenmektedir. Bilim olimpiyatları, öğrencilerin üniversiteye gitmeden önce matematik veya diğer ilgili alanlardaki mülkleri akademik toplamayı, erken yaştan itibaren onları geliştirmeyi ve hazırlamayı amaçlıyor.
Öğrencileri Bilim ve Başarıya Taşıyan Sınavlar ve Milli Takım Seçme Süreci
Bu olimpiyatların birinci aşama sınavları, genellikle elemeler için kullanılan sınavlardır. Asıl sınav ise ikinci sınıfta. Çok sayıda yığın olduğu için TÜBİTAK, bu eleme sürecinde bir test sınavı uygular. Biz de aynı şekilde TÜBİTAK formatında, liseler ve ortaokul 7-8. sınıflar için 32 soruluktan oluşan seçmeli bir test sınıfı düzenlemekteyiz. Bu sınav aslında bir eleme sınavıdır ve asıl sınavın ikinci aşamaları yapılır. Yani bugün burada 7. ve 8. sınıf matematik sınavını gerçekleştirdiğimiz sınavdır. Daha önce de liseler için aynı şekilde bir sınavdan çıktık.
Yoğurtçu, “Bugünkü sınav 4 sorudan oluştu. Sınava toplam 66 öğrenci girdi. Her soru 10 puan olarak değerlendirilecek. Bu sınava göre öğrencilerimize madalya vereceğiz. Daha sonra katılacağımız uluslararası yarışmalar var. Bunu yaparak milli takımımızı belirlemiş olacağız. TÜBİTAK tarafından yapılan sınavın yanı sıra takım seçme sınavı da var. Böylece ikinci aşama sınavından sonra milli takım seçme sınavı da yapıyorlar. Milli takım seçme sınavı ile milli takımda yer alır. Türkiye’de madalya alan öğrenciler TÜBİTAK’tan üniversiteye girişlerinde ayrıca puan kazanırlar. Uluslararası yarışmalarda madalya kazanan öğrenciler ise; Türkiye’deki üniversitelerde bölümleri ile ilgili alanlarda sınavsız olarak eğitimlerine devam edebiliyorlar” dedi.
İlber Ak: Matematikteki Başarılarıyla Parlıyor
7.sınıf öğrencisi İlber Ak’ın kayıtlarında yer alıyor:
” Meraklıyım, yani 3 yıldır. İkinci aşama sınavında çok fazla heyecanım yoktu. Bunun sınav dışında biraz zorlayıcıydı. Yoğun bir şekilde düşünerek başarılı oldum. İki soruyu çözebildi. Her biri oldukça zor olduğundan, yorumlamayı bile büyük bir başarıdır. Dört soruyu çözebilseydim harika olacaktı. Şu an için iki tanesiyle yetinmek zorundayım. Madalya kazanacağımı bulursam. Eğer madalya kazanırsam, bu benim için büyük bir gurur olacak. Üniversite eğitimimi içeriden almaktan hoşlanırım. Çünkü Türkiye’deki üniversiteler iyi olsa da evi daha prestijli üniversiteler bulunuyor.”
” Milli takımda genellikle matematik olimpiyatlarına odaklanıyoruz. Katılıyoruz. Bugün sınavım iyi geçti ve umut vericiydi. Matematikle ilgim çok yüksek olduğu için milli takıma katıldım ve bu konuda tecrübeliyim. Bu yüzden sınava hazırlıkları ve madalya kazanmayı umuyorum. Altın madalya almayı umut ediyorum.” şeklinde ifade edebiliriz.