Çözüm platformu olan Şikayetvar, yetkili servislere ve özel teknik servislerine yönelik datalarını açıkladı. Söz konusu verilere göre, beyaz eşya ile ilgili olan yetkili servis şikayetleri bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 316 arttı. En çok şikayet edilen konuların başında ise garanti süresi ve kapsamı, tamir sürelerindeki uzunluk ve verilen randevu tarihlerine uyulmaması geldi.
Yetkili Servis Şikayetlerinde Yüzde 316 Artış Yaşandı
Belirli kategorilerin değerlendirildiği araştırmada; en çok şikayet edilen konular, şikayetlerin en çok olduğu aylar, çözüm oranları ve yıllık şikayet artış oranları dikkate alındı.
Otomotiv-showroom ve plaza servisleri, küçük ev aletleri özel servisleri, bilgisayar özel servisleri ve beyaz eşya yetkili servisleri kategorilerinin değerlendirilmiş olduğu araştırmada; 2022 yılının ilk 5 ayı ile 2023 yılının aynı dönemi karşılaştırıldığında beyaz eşya yetkili servislerinin şikayetlerinde yüzde 316’lık bir artışın olduğu gözlemlendi.
Diğer kategorilerdeki şikayet artış oranları ise şu şekildedir;
- Bilgisayar özel servis şikayetleri artış oranı %29
- Küçük ev aletleri özel servis şikayetleri artış oranı %50
- Otomotiv-showroom ve plaza şikayetleri artış oranı %53
Beyaz Eşya Yetkili Servislerine Yönelik Şikayetlerde Çözüm Oranı İse Yüzde 18
Açıklanan verilere göre en yüksek şikayet artış oranı yüzde 316 ile beyaz eşya yetkili servislerinde. 2023 yılında şikayetlerin zirve yaptığı ay Mayıs olurken, en az şikayet ise Şubat ayında geldi.
Söz konusu kategoride platforma ulaşmış olan şikayetlerin sadece yüzde 18’i çözüme kavuşmuş durumda.
Diğer kategorilerdeki şikayetlerin çözüme kavuşma oranları ise şu şekildedir;
- Bilgisayar özel servis şikayetleri çözüme kavuşma oranı %12
- Küçük ev aletleri özel servis şikayetleri çözüme kavuşma oranı %13
- Otomotiv-showroom ve plaza şikayetleri çözüme kavuşma oranı %12
Kaynak : DHA